Gerelateerd - Outlook menu
Gerelateerd - Email menu
Gerelateerd - Grote bestanden versturen / Grote e-mail bijlagen
Gerelateerd - Uw Gmail.com e-mail adres implementeren in een andere e-mail applicatie
Gerelateerd - Gmail gebruiken in MS Outlook
Gerelateerd - Foutcode 0x800CCC7D
Gerelateerd - WeTransfer

Email versturen lukt (opeens) niet meer
Uit de praktijk
Probleem
E-mail verturen ging altijd prima, maar opeens werkt het niet meer.
De e-mail wordt verstuurd via poort : 465 en via de methode: SSL/TLS
Tijdens het versturen van de mail, blijft Outlook hangen.

Een werkende oplossing
Een werkende oplossing was, om de uitgaande mail instellingen te wijzigen in:
Poort: 587 i.p.v. poort: 465 en de versleutelingsmethode: STARTTLS i.p.v. SSL/TLS
Probeer dus eens: poort 587 en STARTTLS, bij de uitgaande mailinstellingen.
Verificatie voor uitgaande mail stond op aan ( aangevinkt )
Mogelijk dat het in uw situatie ook helpt.

LINK - Email instellingen van ...



Email versturen vanuit een mail-programma lukt opeens niet meer
met een recentelijk aangemaakt @outlook.com e-mail adres.
Uit de praktijk
Probleem
Een computergebruiker heeft via www.outlook.com een nieuw
e-mail adres aangemaakt. De computergebruiker gebruikt dit e-mail adres
voor het versturen van e-mail vanuit een e-mail app ( Bijvoorbeeld:
Microsoft Outlook of in een specifiek programma dat ook mails
kan versturen ). Na ca. 14 dagen kan de gebruiker opeens geen e-mails
meer versturen, dit lukt niet meer. E-mails ophalen lukt nog wel, maar
versturen niet meer.

Oorzaak
Microsoft heeft het e-mail account: uwnaam@outlook.com tijdelijk geblokkeerd.
De gebruiker heeft nog niet ingelogd op www.outlook.com en
daar de aanvullende e-mail identificatie uitgevoerd. De gebruiker dient met een
aanvullende identificatie aan te tonen dat de gebruiker ook werkelijk de eigenaar
is van het betreffende e-mail adres.

Oplossing
- Open een webbrowser, bijvoorbeeld Google Chrome, Microsoft Edge
  of bijv. Mozilla Firefox
- Ga naar de website: www.outlook.com
- Log daar in met het e-mail adres uwnaam@outlook.com waarmee U geen
  e-mails meer kunt versturen en voltooi de e-mail identificatie.
- U dient nog (bijv.) uw mobiele telefoonnummer op te geven en kenbaar te maken
  dat U echt de eigenaar bent van het opgegeven e-mail adres. Heeft U deze procedure
  voltooid, dan zal Microsoft uw Account-blokkering opheffen en daarna kunt U
  weer e-mails versturen via uwnaam@outlook.com

Stel U bent het wachtwoord vergeten van het e-mail adres: uwnaam@outlook.com dan
kan Microsoft, door het sturen van een code, bestaande uit een aantal cijfers, naar uw
mobiele telefoon verifieren dat U de eigenaar bent van het mail-adres, voordat U een
nieuw wachtwoord kunt opgeven.



Email versturen zit vast in Postvak uit, versturen lukt niet
Uit de praktijk
Probleem
U heeft een te grote e-mail willen versturen naar iemand en tijdens het
versturen zit de te versturen mail vast in Postvak uit en wil niet meer
verzonden worden.
U start Microsoft Outlook opnieuw op en Microsoft Outlook begint
onmiddelijk met het verzenden van de nog te versturen ( te grote) e-mail.

Mogelijke oplossing
1.
Herstart de computer
2.
Start Microsoft Outlook op in veilige modus.
Dit kunt U alsvolgt doen:
Houdt de Linker-Ctrl-toets Continu ingedrukt en dubbelklik
daarna op het pictogram: Microsoft Outlook
3.
Microsoft Outlook start nu op in veilige modus.
Eenmaal in Microsoft Outlook, ga naar Postvak uit
4.
Rechts onderaan op het scherm ziet U dat Microsoft Outlook bezig is
met het Verzenden/Ontvangen
Klik rechts onderaan met de linker muisknop op: Verzenden / Ontvangen
Er opent zich een nieuw window en daarin kunt U kiezen voor: Annuleren
Klik op: Annuleren
5.
Keer terug naar postvak uit en verwijder nu de mail uit PostvakUit.


Advies: Verstuur grote bestanden via bijvoorbeeld: WeTransfer
Via WeTransfer kunt U gratis bestanden versturen via mail ter grote van 2 Tb
en WeTransfer werkt erg eenvoudig. Vertuur eens een groot bestand via
WeTransfer naar uw eigen mailadres, dat weet U meteen hoe WeTransfer werkt.
Voor meer info over WeTransfer, zie de navolgende link:

LINK - WeTransfer


Andere mogelijk oplossing
Microsoft
LINK - Problemen verhelpen met berichten die in het Postvak UIT blijven staan