| 
| 
 Gerelateerd - iPad
 Gerelateerd - iPhone
 Gerelateerd - Android
 Gerelateerd - Outlook menu
 Gerelateerd - Gmail.com e-mail adres in ander e-mail programma
 Gerelateerd - POP en IMAP : de verschillen, voordelen en nadelen
 
 Uw Outlook.com mailadres gebruiken in Microsoft Outlook, of in
 uw iPhone of iPad e-mail app of een ander mail-programma.
 Even voor de duidelijkheid ...
 
 Wat wilt U niet ...
 U wilt niet uw e-mail uwnaam@outlook.com gebruiken via www.outlook.com
 
 Wat wilt U wel ...
 U wilt uw e-mail uwnaam@outlook.com gebruiken via/vanuit Microsoft Outlook 2010, 2013, 2016, 2016, 365
 en/of U wilt uw e-mail uwnaam@outlook.com opvragen/versturen via het e-mail programma op uw iPhone
 en/of U wilt uw e-mail uwnaam@outlook.com opvragen/versturen via het e-mail programma op uw iPad
 en/of U wilt uw e-mail uwnaam@outlook.com opvragen/versturen vanuit een ander e-mail programma.
 
 
 Wat zegt Microsoft hier zelf over ...
 LINK - Microsoft : POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com
 LINK - Microsoft : Uw Outlook.com-account toevoegen aan een andere e-mail-app
 LINK - Microsoft : Uw Outlook.com-account toevoegen in Outlook voor Windows
 
 
 Wat dient U te weten
 VOORDAT U uw uwnaam@outlook.com gaat implementeren in Microsoft Outlook,
 op uw iPad of iPhone dient U EERST in te loggen op uw e-mail adres via www.outlook.com
 en daarin te kennen geven ( inschakelen ) dat POP mag worden gebruikt in een andere e-mail app.
 Dit kan dus bijvoorbeeld zijn: Microsoft Outlook, uw iPhone of uw iPad of een ander e-mail programma.
 Doet U dat niet, en uw implementeert direkt uw uwnaam@outlook.com in Microsoft Outlook,
 op uw iPhone of iPad in, dan krijgt U mogelijk de melding dat uw gebruikersnaam of wachtwoord
 onjuist is, terwijl dat niet zo is.
 POP-toegang voor andere e-mail apps is standaard uitgeschakeld in Outlook.com, voor uw e-mail adres.
 Deze dient U eerst in te schakelen, alvorens U uwnaam@outlook.com kunt gebruiken in een
 andere e-mail app.
 
 LINK - Microsoft: POP-toegang in Outlook.com inschakelen
 
 Doe hiervoor dus eerst het volgende:
 
 Stap 1
 1. Start uw webbrowser op ( Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge of een andere webbrowser)
 2. Ga naar :  www.outlook.com
 3. Log in met uw Account
 4. Bent U ingelogd, klik dan rechts bovenaan op: Instellingen ( = Tandwieltje )
 
 
  
 
 
 5. Ga naar onderen en klik onderaan op: Alle Outlook-instellingen weergeven
 
 
  
 
 
 6. Selecteer in Instellingen in het linker menu de menukeuze: E-mail
 7. Selecteer daarna in het sub-menu rechts ervan: E-mail synchroniseren
 8. Ga in het rechter scherm naar beneden, naar het onderdeel: POP en IMAP
 Zie de afbeelding hieronder ...
 
 
  
 
 
 9. Kies: Ja bij: Laat apparaten en apps gebruik maken van POP
 10. Kies ook de keuze eronder, m.b.t. Apparaten en apps ...
 11. Kies tot slot rechts bovenaan: Opslaan
 
 
  
 
 
 
 Stap 2
 Nadat U bij stap 1 hierboven POP heeft ingeschakeld via www.outlook.com, doe het volgende:
 
 Ga naar uw e-mail programma ( Microsoft Outlook, uw iPhone of iPad etc. ) en voeg
 uw email account:   uwnaam@outlook.com toe.
 Maak hierbij gebruik van de navolgende instellingen, zoals vermeld in de link hieronder
 en zoals deze volgens Microsoft dienen te worden ingevuld:
 ( Klik op het onderdeel: POP-, IMAP en SMTP-instellingen voor Outlook.com )
 
 LINK - Microsoft : POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com
 
 
 
 E-mail instellingen voor Outlook.com in een andere e-mail app:
 
 POP-instellingen ( voor inkomende mail ) :
 
 POP-server = outlook.office365.com
 POP-poort = 995
 POP-versleutelingsmethode = TLS ( indien niet beschikbaar, kies dan: SSL )
 
 
 IMAP-instellingen ( voor inkomende mail ) :
 
 IMAP-server = outlook.office365.com
 IMAP-poort = 993
 IMAP-versleutelingsmethode = TLS ( indien niet beschikbaar, kies dan: SSL )
 
 
 SMTP-instellingen ( voor uitgaande mail ) :
 
 SMTP-server = smtp.office365.com
 SMTP-poort = 587
 SMTP-versleutelingsmethode = STARTTLS ( indien niet beschikbaar, kies dan: Automatisch )
 
 
 
 Lukt het U niet om met de POP-, IMAP- en SMTP-instellingen hierboven e.e.a.
 aan de praat te maken, kijk dan op de Nederlandstalige- en Engelstalige links hieronder.
 Microsoft geeft hier een aantal andere POP-, IMAP- en SMTP-serverinstellingen op,
 welke U mogelijk ook kunt gebruiken als alternatief, m.b.t. Outlook en Outlook.com
 
 LINK - Microsoft : Instellingen voor POP- en IMAP-e-mail voor Outlook ( Nederlands )
 LINK - Microsoft: POP and IMAP email settings for Outlook ( Engelstalig )
 
 
 
 Foutmelding in Microsoft Outlook bij versturen van mail via Outlook.com
 Uit de praktijk
 Probleem
 U heeft uw naam@outlook.com e-mail adres geïmplementeerd in Microsoft
 Outlook. Alle gegevens zijn juist ingevoerd, ook de server-instellingen zijn juist, maar
 bij het versturen van de mail krijgt U onderstaande foutmelding:
 
 
  
 Oplossing
 Ga naar www.outlook.com en log daar in met uw email adres:  uwnaam@outlook.com
 U heeft de verificatie hier nog niet afgerond. U dient uwzelf nu te verifiëren m.b.v. uw mobiele
 telefoonnummer. Wanneer U dit verificatie-proces heeft afgerond, ga dan terug naar Microsoft Outlook.
 U zult zien dat U hierna wel uw mail kunt versturen via @outlook.com.
 Zolang er nog geen verificatie heeft plaatsgevonden voor uw uwnaam@outlook.com e-mail adres
 kan iemand anoniem mogelijk spam versturen. Vandaar dat verificatie eerst een vereiste is, voordat
 U mail mag verzenden van uwnaam@outlook.com binnen Microsoft Outlook.
 
 
 
 
 
 |  |