| 
| 
 Gerelateerd - Een separaat Microsoft Outlook Archiefbestand aanmaken
 Gerelateerd - Microsoft Outlook gegevensbestand verkleinen
 Gerelateerd - Outlook, locatie van de gegevensbestanden
 Gerelateerd - Scanpst.exe locatie
 Gerelateerd - Outlook menu
 
 Verzonden berichten in Microsoft Outlook niet zichtbaar
 Microsoft, Nederlands
 LINK - Microsoft: E-mail die is verzonden Outlook worden niet opgeslagen in de map Verzonden items
 LINK - Microsoft: E-mailberichten die u doorgestuurd hebt, worden niet opgeslagen in de map Verzonden items in Outlook
 LINK - Microsoft: E-mailberichten blijven in het Postvak UIT vanwege de regel Uitgestelde bezorging
 
 Microsoft, Engels
 LINK - Outlook 2019 - Sent messages not saved in POP3
 
 Overige
 LINK - Datarepairtools.com - Top Methods to Fix Missing Sent Items in Outlook
 LINK - Spiceworks.com - Outlook not putting copy of email in sent folder
 LINK - Nucleustechnologies.com - Move Sent Emails to a Specific Folder Automatically
 
 Probleem
 Nadat U in Microsoft Outlook 1 of meer e-mailberichten heeft verstuurd, worden
 alle of sommige verzonden e-mail berichten nadien niet bewaard in de map
 Verzonden Items.
 Hierdoor weet U nadien niet meer aan wie en wat U vertsuurd heeft.
 
 
 Mogelijke oplossingen
 
 Mogelijke oplossing 1 :
 Start Microsoft Outlook alsvolgt op :
 
 - Links onder op uw bureaublad ziet U de Windows10 Start-knop.
 - Klik met de rechter-muisknop op de Windows 10 Start-knop.
 - Kies uit het menu: Uitvoeren
 - Typ in:
 
 outlook.exe  /cleanviews
 
 Klik daarna op: OK
 
 Start Microsoft Outlook en controleer of het probleem is opgelost.
 
 Is het probleem niet opgelost, probeer dan het volgende:
 
 - Links onder op uw bureaublad ziet U de Windows10 Start-knop.
 - Klik met de rechter-muisknop op de Windows 10 Start-knop.
 - Kies uit het menu: Uitvoeren
 - Typ in:
 
 outlook.exe  /resetfolders
 
 Klik daarna op: OK
 
 Start Microsoft Outlook en controleer of het probleem is opgelost.
 
 LINK - Microsoft: Opdrachtregelopties voor Microsoft Office-producten
 
 
 Onthoud dat het niet mogelijk is om items in het POP-account naar meerdere
 apparaten te verzenden. Verzonden items kunnen niet worden gesynchroniseerd
 met POP en kunnen alleen worden opgeslagen op het apparaat waarvan ze
 afkomstig zijn (dwz op uw eigen computer). Als je het account hebt
 geconfigureerd als een POP 3-account, worden e-mails niet gesynchroniseerd
 met de server.
 
 Als het niet werkt, probeer dan:
 
 1.
 Mogelijk zijn de vezonden e-mails niet geplaatst in de map Verzonden Items
 maar in een ander map.
 Controleer eerst of u deze e-mails kunt vinden die in een andere map
 zijn verzonden, plaats in de zoekruimte de e-mail die u wilt zien, als u
 deze e-mail in een andere map kunt zien, behalve verzonden items, kan
 dit een regel zijn in Outlook client, pas je regels alleen aan bij
 ( Regels - Regels en waarschuwingen beheren ).
 
 2.
 Als u de e-mail niet in een andere map kunt vinden, probeer dan het
 scherm opnieuw in te stellen om te zien of het probleem zich blijft
 voordoen, ga naar de map met verzonden items - Beeld -
 Stel het scherm opnieuw in.
 
 
 
 Mogelijke oplossing 2 :
 Een andere Microsoft Office gebruiker had de navolgende suggestie:
 
 Ik heb meerdere suggesties geprobeerd zonder succes, maar toen ontdekte
 ik dat het tabblad Homepage onder de eigenschappen van verzonden items
 niet de standaardinstellingen waren. Na het terugzetten naar de standaardwaarden
 werkt alles nu goed.
 
 Ik heb de stappen vermeld om dit proces hieronder te voltooien:
 
 a. Klik met de rechtermuisknop op Verzonden items en kies Eigenschappen
 
 b. Kies het tabblad Startpagina
 
 c. Zorg ervoor dat het adresveld leeg is en dat het selectievakje hierboven
 voor "Standaard startpagina weergeven voor deze map" is uitgeschakeld.
 
 
 
 Mogelijke oplossing 3 :
 - Open Microsoft Office 2013 / 2016 / 2019
 - Klik links boven in het menu op: Bestand
 - Klik in het linker menu op: Opties
 - Ga in het linker menu naar het onderdeel: E-mail
 - Ga in het rechter menu naar het onderdeel: Berichten opslaan
 
 Er is een instelling: Bij het beantwoorden van een bericht dat niet
 in het Postvak IN staat, het antwoord opslaan in dezelfde map.
 
 U kunt dit onderdeel naar wens: uitvinken of aanvinken
 
 Als de gebruiker de e-mail naar een andere map heeft verplaatst voordat hij
 antwoordde en de bovenstaande instelling actief is, wordt het antwoord in
 die map opgeslagen en NIET in de map: Verzonden items.
 
 Zorg er ook voor dat bij dit onderdeel: Berichten opslaan
 een vinkje AAN staat bij: Kopie van berichten opslaan in de map Verzonden Items
 
 
 
 Mogelijke oplossing 4 :
 Stap 1
 - Open Microsoft Office 2013 / 2016 / 2019
 - Klik links boven in het menu op: Bestand
 - Klik in het linker menu op: Opties
 - Ga in het linker menu naar het onderdeel: Algemeen
 - Ga in het rechter menu naar het onderdeel: Opties voor cloudopslag
 - Haal het vinkje weg bij: Mijn Outlook-instellingen opslaan in de cloud, dus: Uitvinken.
 Stap 2
 - Klik links boven in het menu op: Bestand
 - Klik in het linker menu op: Opties
 - Ga in het linker menu naar het onderdeel: E-mail
 - Ga in het rechter menu naar het onderdeel: Berichten verzenden
 - Stel hier de instellingen opnieuw in, naar uw wens.
 
 
 
 Een werkende oplossing 5 :
 Uit de praktijk
 We hebben een computer met 16 Gb intern geheugen en Microsoft Outlook 2019
 en een e-mail op basis van een POP-account en een Outlook-databestand .pst
 van 10 Gb groot.
 
 Probleem
 Bij het beantwoorden  en verzenden van de mail wordt de verzonden mail met grote
 regelmaat niet in de map verzonden geplaatst door Microsoft Outlook.
 De oplossingen zoals hierboven beschreven leide in deze situatie niet tot een oplossing.
 
 Oplossing
 Een werkende oplossing was, om een backup-gegevensbestand te maken, alle data daar naar
 toe te kopiëren en daarna oude en grote mails uit het werk-gegevensbestand te verwijderen ( deleten )
 en tot slot het werk-gegevensbestand te verkleinen ( alle lege e-mail ruimte in het outlook bestand te
 verwijderen ) en daardoor het outlook werk-gegevensbestand te comprimeren van 10 Gb tot 3 Gb.
 Daarna werden de verstuurde mails weer bewaard in de map verzonden items, omdat
 het werkgegevensbestand nu veel kleiner is.
 
 Een werkende oplossing was dus samengevat de volgende:
 
 Stap 1 :
 We hebben een nieuw Outlook gegevensbestand aangemaakt: BACKUP-info-bedrijfsnaam-nl.pst
 
 Stap 2 :
 We hebben alle data van het huidige outlook-mailbestand geëxporteerd naar dit
 nieuw aangemaakte gegevensbestand. In het linker menu hebben we daarna nu 2 overzichten:
 Het outlook-werkbestand van info@bedrijfsnaam.nl.pst en een apart Outlook gegevens-bestand met
 een backup van alle data uit info@bedijfsnaam.nl.pst. Beide overzichten bevatten dezelfde data
 en staan beide in het linker menu-overzicht van Microsoft Outlook.
 
 Stap 3 :
 Verifiëren of beide data-bestanden ( overzichten ) dezelfde data bevatten.
 
 Stap 4 :
 Doordat we duizenden oude mails uit het Microsoft Outlook werkbestand: info@bedrijfsnaam.nl.pst
 hebben verwijderd, onstaan er in dit werkbestand gaten, door alle verwijderde e-mails.
 We dienen deze lege gaten in het Microsft Outlook info@bedrijfsnaam.nl.pst te verwijderen. Dit
 kan door dit Outlook-gegevensbestand te comprimeren.
 
 In de links hieronder wordt een uitgebreide uitleg gegeven met afbeeldingen hoe U deze oplossing 5
 kunt uivoeren.
 
 LINK - Een separaat Microsoft Outlook Archiefbestand aanmaken
 LINK - Outlook gegevensbestand verkleinen
 
 
 
 Mogelijke oplossing 6 A:
 ( Een tijdelijke cq alternatieve oplossing ) :
 
 Mogelijk wordt uw probleem veroorzaakt door fouten in
 het betreffende .pst bestand, welke erg groot is.
 
 Maak een nieuw e-mail adres aan bij uw internet-provider of bij
 Gmail.com of via Outlook.com en gebruik dit e-mailadres in
 Microsoft Outlook, welke veel overeenkomt met uw huidige
 e-mailadres.
 
 Bijvoorbeeld:
 U heeft het mail adres:  voornaamachternaam@providernaam.nl
 Maak bij uw internet-provider een nieuw emailadres aan:
 voornaam-achternaam@providernaam.nl en voer dit e-mail-
 adres ook in, in Microsoft Outlook.
 Hierdoor begint U met een nieuw e-mailadres en krijgt U ook een heel
 klein .pst data-bestand. Verstuurt U nu belangrijke e-mails met bijlagen,
 gebruik dan niet als afzender:
 
 voornaamachternaam@providernaam.nl
 (Dit huidige mail-adres maakt mogelijk gebruik van een groot .pst
 databestand )
 
 maar gebruik als afzender:
 
 voornaam-achternaam@providernaam.nl
 (Dit nieuwe mail-adres maakt gebruik van een nieuw en heel klein .pst
 databestand )
 
 Hierdoor plaatst U de verzonden mails in een nieuw separaat .pst bestand
 en gaat het bewaren van verzonden mails in de map verzonden items
 nu wel goed.
 
 
 Mogelijke oplossing 6 B:
 - Activeer het veld: BCC in de bovenbalk van het e-mail bericht.
 - Vermeld in de BCC, bij het versturen van de mail uw eigen
 afzender e-mail-adres of zet in de BCC-adres-veld uw eigen
 2e of alternatieve e-mail adres ( van uwzelf ).
 Verstuurt U de mail, dan krijgt U die zelfde mail ook in uw eigen
 postvak-in of wordt de mail naar uw eigen ( maar een ander
 e-mailadres van uwzelf ) mail-adres verzonden, als bewijs
 van verzending aan de ontvanger.
 
 Voor meer info over activeren van het veld BCC, zie de link hieronder.
 
 LINK - BCC ( = Blind Carbon Copy )
 
 
 
 Mogelijke oplossing 7 :
 Plaats verzonden e-mails in een aparte separate map.
 Zie de link hieronder voor een mogelijke oplossing:
 
 LINK - Nucleustechnologies.com - Move Sent Emails to a Specific Folder Automatically
 
 
 
 
 Links naar meer mogelijke oplossingen
 Microsoft, Nederlands
 LINK - E-mailberichten die zijn verzonden met Outlook, worden niet opgeslagen in de map Verzonden items
 LINK - Verzonden e-mail bekijken
 LINK - Microsoft: Download - Office Customization Tool / Office Group Policy Editor
 
 
 Microsoft, Engels
 docs
 LINK - Email sent using Outlook are not saved to the Sent Items folder
 LINK - Microsoft: E-mailberichten die u doorgestuurd hebt, worden niet opgeslagen in de map Verzonden items in Outlook
 LINK - Microsoft: E-mailberichten blijven in het Postvak UIT vanwege de regel Uitgestelde bezorging
 LINK - Email sent using Outlook are not saved to the Sent Items folder
 
 support
 LINK - View sent email
 
 answers
 LINK - Zoeken in answers.microsoft.com - sent email not saved in sent items
 LINK - SENT EMAILS NOT BEING SAVED IN SENT FOLDER
 LINK - Sent emails aren't saving to Sent Items folder, not saving to anywhere.
 LINK - Outlook is suddenly not saving SENT emails
 LINK - Outlook 365: Mails not saved in Sent folder
 LINK - Outlook 2019 - Sent messages not saved in POP3
 
 LINK - Missing sent items in office 365 outlook
 LINK - Outlook 365: Mails not saved in Sent folder
 LINK - Outlook is not putting sent email in my 'Sent' folder
 LINK - Sent emails aren't saving to Sent Items folder, not saving to anywhere.
 LINK - Outlook.com -  is not saving my sent emails in the Sent Folder
 LINK - Windows 10 mail - SENT EMAILS NOT BEING SAVED IN SENT FOLDER
 LINK - Sent Emails Not Being Saved
 LINK - Outlook 365 installed on local machine stopped saving sent messages from IMAP accounts
 LINK - Oulook 365 not synchronizing Sent Items and Sent folders in gmail and another email address within Outlook.
 
 Overige, Nederlands
 LINK - Nationaalcomputerforum.nl - Outlook geeft verzonden berichten niet weer
 LINK - Forum KPN - Ben verzonden items kwijt bij gebruik van Webmail en Outlook (van Office 2019)
 LINK -Zeelandnet.nl - Outlook365 mail wordt wel verzonden, maar komt niet in de verzonden mail map
 LINK - Mihos.net - Outlook 2013, 2016, 2019: IMAP laat geen berichten zien en/of verwijderen lukt niet
 
 Overige, Engels
 LINK - Intermedia.net - Sent Items No Longer Appear In The Sent Items Folder In Outlook
 LINK - Wondershare.com - 5 Tips to Fix Outlook Sent Items Missing
 LINK - Borncity.com - Outlook: Fix for "Cannot send this item", Send mails are missing
 LINK - Datarepairtools.com - Top Methods to Fix Missing Sent Items in Outlook
 LINK - Windowsreport.com - FIX: I can't view sent items in Outlook
 LINK - Exclaimer.com - Sent Items are not updated when Cached Exchange Mode is enabled in Microsoft Outlook
 LINK - Supportmidlands.co.uk - Microsoft Outlook - Sent Emails Not Visible In Sent Items
 LINK - Office365import.com - Sent Items not Showing in Outlook 2007, 2010, 2013 & 2016
 LINK - Nucleustechnologies.com - Move Sent Emails to a Specific Folder Automatically
 LINK - Exclaimer.com - Sent Items are not updated when Cached Exchange Mode is enabled in Microsoft Outlook
 LINK - Slipstick.com - Messages Aren't Saved in the Sent Items Folder
 
 Video's
 
 
 
 
 
 
 
 |  |