Gerelateerd - SMTP Errorcodes
Gerelateerd - Outlook menu
Gerelateerd - E-mail menu

Server error : 550 5.1.1 Recipient Address Rejected
Uit de praktijk
Probleem
U stuurt een mail naar iemand en U krijgt de navolgende vergelijkbare boodschap retour in uw mailbox:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This is a message delivery failure report.

Your message, received on Wednesday February 24, 2020 10:12:37 +0100
(CET) from xx-xxx-xxx-xxx.ip.providernaam.nl "Naam" [xx.xxx.xxx.xxx] could not be delivered to one or more recipients.

The following recipients did not receive the message:

* info@naamontvanger.nl

The message could not be delivered, the mail server at mail.naamontvanger.nl [xxx.xx.xx.xxx] said:

<<< 550 5.1.1 : Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Betekenis
Ontvangeradres afgewezen: gebruiker onbekend in virtuele mailbox-tabel

Met andere woorden:
Het e-mail adres waar U de mail naar toe heeft verzonden bestaat niet.

Mogelijke oplossing 1 :
Mogelijk heeft U een typfout gemaakt in het e-mail adres waar U de mail naar toe wilt sturen.
Controleer even heel goed, of het e-mail adres exact juist is invuld.
Verplaats het betreffende e-mail bericht, welke zich bevindt in Postvak-uit of in
Verzonden items naar Postvak-in en probeer
de mail opnieuw te versturen, via: ( Rechtermuisknop: ) Doorsturen, maar nu met het juiste e-mail adres.
Klik hiervoor met de rechter-muisknop op het verzonden/te-verzenden e-mail bericht en kies uit
het menu: Verplaatsen naar of Naar map verplaatsen en
selecteer dan de map: Postvak-in. Het betreffende e-mail bericht staat nu
opnieuw klaar om doorgestuurd te worden. Klik hiervoor met de rechter muisknop op het
e-mail bericht in Postvak-in en kies de menu-keuze: Doorsturen.

Mogelijke oplossing 2
Het e-mail adres bestaat werkelijk niet of niet meer.
Stuur de mail naar een ander e-mail adres van de ontvanger of neem contact
op met de ontvanger van de e-mail en vraag om een ander mailadres.
Kijk eventueel op internet of de website van de ontvanger wel bestaat.



Links naar meer info :
Nederlands, Microsoft
LINK - Fout: 550 5.1.1 zoeken bij Answers Microsoft
LINK - serverfout 550 5.1.1
LINK - Foutcode: 550 5.1.1 <@upcmail.nl> recipient rejected
LINK - Serverfout 550 5.1.1 outlook 2010
LINK - Mail aan gehele groep van 50 personen kan niet worden verzonden doordat EEN emailadres dwarsligt.
LINK - server error 557 5.1.1. - kan geen mail uitsturen

Engels, Microsoft
LINK - Fix email delivery issues for error code 550 5.1.1 through 5.1.20 in Exchange Online

Engels, overige
LINK - Email bounce back 550 5.1.1 recipient rejected
LINK - How to fix '550 5.1.1 : Recipient address rejected' error in Exchange and Postfix servers
LINK - Error 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown is being shown..
LINK - The 550 5.1.1 error message